Sova kanske?

Sitter här och funderar på om jag är trött eller inte för jag vet inte riktigt .. Kan inte fiktigt slita mig ifrån datorn heller, jag har nämligen suttit och kollat på hundraser som jag skulle kunna tänka mig att ha, och för er som inte vet är jag helt galen i hundar och önskar att jag kunde få en egen, men icke .. Min pappa har en långhårig schäfer, Zicko heter han . Men han känns ju inte riktigt som min eller vad man ska säga, eftersom jag är hos pappa så sällan . Jag är ju där bara varannan helg .. Vi hade ju en hund här hos mamma en Norfolkterrier, Finn hette han men han dog för snart 5 år sedan .. Saknar honom Jätte mycket! Tänkte lägga upp lite bilder på nogra hundraser jag skulle kunna tänka mig, :)


^En Siberian Huskey har vi här . En mycket vacker hund
dock tycker jag dom ser lite läskiga ut med blå ögon, men de
är jätte fina. Nackdelen är väl att de är flockdjur och man ska
helst ha fler än en .


^Jag blir helt till mig.. Här har ni som ni kanske förstår en
Norfolkterrier . Hunden på bilden är jätte lik Finn och jag sakar
honom bara ännu mera! Skulle jätte gärna vilja ha en till! Det
är en jätte mysig hund, lite ettrig men så är det tt ha terrier ;)
Om man ändå kunde få en egen <3


^En Australian Shepherd . Jätte fina hundar, helst
skulle jag vilja ha en i den här färgen, just nu kommer
jag inte på vad den kallas men ni ser ju :) En mycket aktiv
hund som kräver mycket, skulle inte göra mig något att träna
agility med den, jag skulle trivas så!


^ Vackra vackra Border Collie! Det här är också en hund som
kräver mycket, den måste träna sin hjärna minst 1 gång om
dagen för att må riktigt bra, och då menar jag MINST en gång .
Hanterar man inte en Border Collie på rätt sätt får man en jätte
jobbig hund. Jag tycket det vore en utmaning och dessutom vill
jag ha en hund man kan jobba med, och det är Border Collie
perfekt för. Agility eller lydnad skulle vara underbart tycker jag :)



^ Jag har alltid velat ha en Schäfer, så länge jag kan minnas .
Tycker de är så vackra, och efter jag var på praktig på Hassemans
Hundcenter ville jag ha en över allt annat! Helt underbara hundar och
de kan hur mycket som helst bara man tränad dem ordentligt .


Inte för att jag vet hur intressant det här inlägget var men ah .. Haha
Det jag vet är att någon av de här hundraserna kommer flytta hem till mig när jag har råd att ha en hund, så är det bara . jag SKA skaffa hund, älskar hundar som ni märker ;D

Men nu ska jag se på en film och för hoppningsvis sova :) PUSS&Go'natt

Kommentarer
Postat av: MYMiC

Åh så fina!

Skulle okcså vilja ha en hund..!

2010-07-25 @ 18:54:20
URL: http://mymic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0