Tänk att få ha en hund ..

Tänk om man skulle få ha en hund, en egen .
För er som har/haft hund vet hur det är, de går inte att leva utan . När de försvinner är blir det ett stort hål i bröstet och det tar lång tid innan man kan acceptera det . Jag vill känna det där igen, känna den där speciella kärleken man får från en hund . En liten tuss som alltid är glad när man kommer hem oavsett vilket humör man än är på så kan den göra en glad .

När man behöver tänka kan man bara gå ut med hunden en sväng och genast glömma det man funderar över för att ens hund är så söt när den springer omkring där i gräset. Jag vet hur det är, jag har känt allt det där men jag har också förlotat den ..

Jag vet att det är mycket jobb med en hund speciellt när den är valp, då den måste ha som mest tillsyn i sitt liv . Det kostar en förmögenhet att ha hund, men jag är berädd att försöka . Jag vill verkligen och jag tror inte ni förstår hur mycket, inte ens min mamma gör . Jag var liten och dum när Finn levde och insåg inte riktigt vad jag hade, jag tyckte det var jobbigt att gå ut med honom osv, men jag skulle älska det!

Det är klart att man alltid har dagar då saker och ting inte är så roligt som man tror de är men en hund klarar sig inte ensam så du har inget val . Har du hund är du ofta låst till den och kan kasnke inte göra allt du vill, men du får uppleva den där underbara kärleken man har mellan hund och människa . Jag tycker det är helt fantastiskt hur man kan skapa så starka band till någon och hur någon kan få så staka band till en själv . Det är en sån underbar känsla .

Underbart ..


Jag kommer alltid att älska dig Madfällans Finn Fem Fel <3


Kommentarer
Postat av: Linn

aa det är underbart :D

2009-04-28 @ 16:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0