Ångest ..

Nu är det dags att börja kolla sitt schema igen .. Var inne och kollade mitt förut och kände hur ångesten började krypa fram . På måndag är det dags att gå upp tidigt, göra sig iordning, ta med sig skolböckerna och slänga upp väskan på axeln, gå den där vägen på 3km till skolan och se glad ut för kl 10.00 börjar allvaret . Sista året på gymnasiet!

Djursjukvården kommer att bli mycket tuffare, praktik på djurklinik långtbort(?) i 3 veckor, projektarbetet, nya ämnen och rester att ta igen och mycket mer .. Jag måste verkligen planera det här året alltså jag kommer inte klara någontoing annars! Jag har alltid varit den som gör saker och ting sista minuten . Sitter uppe halva naten och hoppas på det bästa, men jag måste verkligen prestera det här året! Dck har jag en känsla som alla andra år jag gått i skolan, jag säger saker och det håller sig till en början sen skiter jag i det en gång och sen är det kört! Men jag måste verkligen försöka! Jag måste!

Måste fixa kollegieblock, pennor och allt sånt också . Måste vara väl förberedd med speciellt kollegieblock så mycket som vi skriver, herregud det är sjukt . Finns säkert fler som gör det alltså men ibland är det ganska amazing så mycket som vi skriver . Det som jag är ganska så stolt över ändå är att jag lyckats hålla koll på alla mina papper, dock blir pären full jätte fort för vi får som måna andra tonvis med papper! En sak som jag måste göra är att flytta djursjukvården till en egen pärm för där kommer det bli en hel del papper!! Speciellt eftersom vi ska ta C15 också (så man får ta sprutor!) Man behöver ju inte ta C15 om man inte vil men klar jag vill det! Man vet aldrig när man kan behöva det! Vet ju lixom inte var man hamnar efter gymnasiet .

Ibland ångrar jag att jag valde den här linjen .. Så mycket som jag stressat de här 2 åren (Ibland har jag fått skylla mig själv) Men jag har aldrig pluggat så här mycket innan och det kan nog många i min klass som går samma linje intyga. Det är väldigt mycket som ska göras på så lite tid .. Men ändå är jag glad att jag valt den här linjen för jag vet att om jag tar mig igenom det här, kämpar och tar studenten så har jag en bra utbildning att stå på och det känns bra!

Det som oroar mig mest är fördjupningen i djusjukvården och allt vi ska lära oss på latin . Bläddrade igenom papper som vi fick förra terminen och vi ska kunna nästan allt på latin, usch .. Aja det är väl bara plugga och se glad ut .
Oj vilket ilägg det blev! Ska sluta innan ni somnar ;) Var tvungen att skriva av mig lite .



Student 2010
Elin Sagmar, Djusjukvård - Himmelstalundsgymnasiet


Kommentarer
Postat av: Anonym

o jag fick se mitt schema nu, herreguuuud !!

2009-08-13 @ 23:49:50
URL: http://ainariel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0