Möss provning!

Nu känner man hur fort det har gått, 3 år på gymnasiet är snart slut!
Det är ju helt otroligt hur fort det kan gå . Det känns som det inte var snart 3 år sedan jag gick till himmelstalund och inte kände en enda liten själ men nu har jag nya underbara vänner och snart skiljs vi åt .. Sprids ut i Motala, Linköping, Norrköping, Skärblacka och gud vet vad .. Snart tar vi studenten .
Idag var det som sagt möss provning på skolan. Jag och många andra sprudlade av glädje!
Det tog inte allt för lång tid innan jag hade bestämt mig för vilken mössa jag skulle ha, det såra var om man skulle ta något paket eller inte, vad det skulle stå på mössan och hur den skulle se ut inuti osv. Det fanns ju såååååå mycket att välja mellan men det gick att bestämma sig tillslut (;

Till slut blev det:
Brilliant mössan, den nya mössan för i år
Det är en ficka i fodret där man kan ha id, bakomatkort, pengar osv . Den doftar vilket jag skiter fullständigti men aa   Stärmen är i skinn och ovanpå kan man ha landskapsvapnet om m inte vill ha kronan seeeen var det ett mönster i det svarta runt mössan, diskret men skitsnyggt (tyckte iaf jag)  o sen var de ngt med att huden andas lättare o man blir inte lika svettig men det skiter jag också i
Den var snyggast iaf
Det är en ficka i fodret där man kan ha id, bakomatkort, pengar osv . Den doftar (vilket jag skiter fullständigti)   Skärmen är i skinn och ovanpå kan man ha landskapsvapnet om man inte vill ha kronan seeeen var det ett mönster i det svarta runt mössan, diskret men skitsnyggt (tyckte iaf jag)  o sen var de ngt med att huden andas lättare o man blir inte lika svettig men det bryr jag mig inte heller så mycket om men jag tyckte den var snyggast iaf :)

Det kommer att stå Elin på högra sidan av mössan och Djursjukvård på den vänstra. Jag kommer ha en grön pärla som står för naturbruk vilket de flesta i klassen skulle ha och det blir mycket roligare om alla tar samma så bestämde vi oss för att det skulle stå djursjukvård eftersom det är det vi har fördjupat oss i . Mössan kommer att vara svart inuti sen som många andra kommer det vara en guldrand under det vita å mössan, mycket vanligt . Broderat på baksidan i det vita kommer det stå Himmelstalund och nedanför i det svarta kommer det stå med strassinitialer i guld 2010 . Jag valde att ta landskapsvapnet för östergötland istället för kronan som många har andra i landet har .

Sen valde jag ett paket är champagneglas, visselpipa och studentpennan ingick, på glaset valde jag också att gravera mitt namn, Elin Sagmar . Dessutom fick jag ett par trosor till lägre pris sen la jag till en tuta och en guldpenna eftersom jag valde att ha svart inuti så vill jag gärna att folk ska kunna skriva och man ser vad det står .

Allt gick på runt 1300 och jag kommer betala hälften själv så måste spara runt 650kr :)
Någon mer som beställt mössa nu?



Snart är det min tur!

Kommentarer
Postat av: angelicaa

fan va härligt!! :D

själv har man 1 år kvar -.-

2009-11-15 @ 13:49:31
URL: http://angelicaaahlstrom.blogg.se/
Postat av: Kim

Vi hade bara två modeller i skolan att välja från eftersom eleverna själva stod för försäljningen. Ville faktiskt ha "sommarängsdoft" på min, haha! men det fanns bara "lyx" och "diamantmössan" att välja bland, tyvärr :P

2009-11-26 @ 15:56:56
URL: http://flapjacks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0