TRÖTT!

Nu har jag varit hemma en stund.
Käkat, kollat lite blogar, fb och bdb. Jag kan ju säga att jag kämpar för att hålla ögonen öppna! Jag är så jäkla trött, somnade på tåget och det var hur skönt som helst.

Bra dag på praktiken idag, dock fanns det inte så mycket att göra.
Endast 3 operationer på hela dagen men lyckades göra en hel del annat ändå. Haha jag tycker det är lite kul, idag fick jag träffa deras andra veterinär Måns Röken as skön kille. Jag tycker det är så häftigt o se på under oberationer liksom han fiskar ner ett instrument och drar upp något '' Jaha Elin här har vi en äggstock '' Gör samma sak igen '' Här är den andra, nu klipper vi '' Seriöst. Att hitta äggstockarna på 10sek där i magen när det finns hur mycket som helst där i, sjukt fränt! (tycker jag)

Fick även vara med när han opererade en katt för Cherry eye (Den röda svullnaden är en tårkörtel som normalt finns på baksidan av blinkhinnan men som fallit fram, se bild) Intressant, men vid det laget var jag as hungrig för at jag inte käkat ngt så var tvungen o gå ut en stund för o inte svimma, huh. Men ÄN har jag inte svimmat ;)

Ne nu sitter jag här och ryser i hela kroppen för att jag tycker det är så kallt. Jag tänkte att jag skulle lägga mig och se på Mamma mia. Jag kommer nog somna men det gör inget, sååå skönt!

Hoppas ni haft en bra dag alla. PUSS


Här har ni cherry eye (bild från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0