6;e maj - Stockholm

Hej alla glada männsikor
Tänkte berätta om i torsdags då jag och min klass + B-kassen åkte på studiebesök i stockhom! Vid halv 9 åkte vi till stockholm för att göra studiebesök på Hare Krishna och Riksdagen och för de som inte ville till hare krishna fik gå till medeltidsmuseet.

Vid 11 så blev vi insläppta på Hare Krishna, en religon som är lika lustig som alla andra hehe. Nej men det var faktiskt intressant, en kille som konverterat till religionen stod och berättade historian runt religionen, varför han konverterade dit osv. Vi fick även sjunga! Haha det var jätte kul för när vi gick när ifrån så var det ingen som kunde sluta sjunga!
Hare Krishna Hare Krishna
Krishna Krishna Hare Hare
Hare Rama Hare Rama
Rama Rrama Hare Hare

Efter vi varit där fick vi lite egen tid så vi tog tunnelbanan in till stan. Jag, Emelie, Tess och Sofia drog och käkade direkt för vi var så hungriga. Det blev China buffé hur gott som helst! Sen gick vi runt och kikade lite i affärer innan vi skulle gå till riksdagen.
Inne på riksdagen fick vi gå runt lite och en tjej berättade massor om alla rum osv. Jag fick även se var mammas kille jobbar, vi var inte där inne men hon visade var regeringskansliet låg.

Sen bar det av hemåt!
En riktigt rolig resa med mycket skratt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0