London dag 1

Lina och jag klev upp vid halv 4, kollade så att vi hade med oss allt och jag sa hejdå till Anders. Vi åkte taxi ner till flygbussen som vi dock fick vänta på i en timme om inte mer haha. Det var kallt och galet nervöst men kunde iallafall slumra till på bussen på väg till skavsta.
vi kom till flygplatsen vid halv 6 tror jag och flyget gick 9.40 så fyra timmar hade vi att spendera på flygplatsen. vi spelade kort och käkade lite, eller jag fick i mig en macka för jag var så jävla nervös. Säkerhetskontrollen och allt gick jätte bra och ungefär en halvtimma innan planet gick fick vi gå på, usch så nervösa vi var både lina och jag men det gick skitbra! Vi kunde till och med sova på vägen dit, vaknade när det var 30min kvar.

När vi äntligen landat i stansted så skulle vi bege oss till bussen som gick till Finchley road och där ifrån skulle vi ta tunnelbanan till Wembley park och därifrån ta oss till hotellet. Att hitta bussen var lite rörigt men vi fick hjälp av en vakt som visade oss till rätt buss, somnade som en gris. Framme vid finchley road så köpte vi ett oyster card, fungerar ungefär som våra värdekort sen var det dags att ta rätt tåg och vi lyckades allt! Större problem blev det när vi skulle hitta till hotellet.. Vi gick in på men mäklarbyrå och frågade om vägen haha! Sen frågade vi en vakt och till sist så kom en vakt från en affär ut och frågade om vi var okej och förklarade vägen yttligare en gång. Då minsann hittade vi! haha men vårat hotell satt ihop med ett annat hus så det låg lite bakom så man såg det inte.

Vi checkade in, kollade rummet och packade upp. Sedan gick vi en sväng i Wembley, käkade på mcdonalds och kollade var arenan låg. Sen runt halv 5 gick vi tillbaka till hotellet och snackade lite, vid 5 bestämde vi oss för att ta en powernap som blev på 3 timmar. Vi vaknade vid 8 och bestämde att vi skulle fortsätta sova så vi sov till dagen efter!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0