McFly - Konserten vi väntat på

På kvällen den 1/4 var det som sagt dags för konsert, det var allt vi kunde tänka på den dagen. Trots att vi sprang runt på camden kom der hela tiden upp '' Om 7 timmar Lina '' '' Elin nu är det bara 5 timmar kvar '' osv. Vi var uppspelta hela tiden men det kanske ni kan förstå, vi skulle få uppfylla en dröm. Trots det så lyckades vi ju sova en stund efter allt springande på camden, sen käkade vi och sen var det inte många timmar kvar. Vi gick upp till hotellet och gjorde oss iordning lite så man såg lite piggare ut sen gick vi till Arenan för att ställa oss i kön.

Det var redan mycket folk där men vid ingången som vi skulle till var det inte allt för mycket folk så det var skönt. De skulle börja släppa in 18.00 men självklart så släppte dom inte in förrän 18.30 och då fick jag också veta en JÄTTE rolig grej.. Dom kollar ju alltid väskorna, inget mer med det förutom att vakten sa att jag var tvungen att lämna in min kamera - jag fick inte använda den. Det sög ganska så hårt eftersom det var därför jag ville ha med den.. Men utav någon anledning så fick jag inte använda den, han sa att vakterna inne i arenan skulle ta den ifrån mig om jag använde den. Dock ville jag inte lämna ifrån mig kameran så det sket jag faktiskt i. Jag hade den i väskan hela tiden men tog inte upp den. Ni anar inte hur mycket det kliade i fingrarna, jag hade fått sjukt bra bilder på dem om jag hade fått använda den meeen inget att göra åt. Jag filmade istället med mobilen och det blev förvånansvärt bra kvalité på både ljud och bild så det gjorde mig glad iallfall. Det finns ju ingen som kan radera bliderna i mitt huvud vilket fall.

Men mer om konserten.
Vad säger man? Den var heeeeeelt underbar! Jag måste säga att Tom (sångare och gitarrist) var hur gullig som helst, han pratade från hjärtat hela tiden och formade ett hjärta med sina händer ut mot publiken, blev tårögd. Han visade verkligen sin kärlek till sina fans. ''It's amazing that after 7½ - 8 years this many peope want to come and see us'' De sjöng en massa bra låtar, gamla som nya. Danny (sångare och gitarrist) fick en helt egen då han sprang runt med solbrillor - divan själv haha. Från ingenstans så skriker han '' everybody, show me your teeth! '' haha vi log as mycket sen ba ''va fan?!'' fattade ingenting men galet kul var det iallfall!

Dougie (basist, sjunger ibland. Bla transylvania) var allmänt konstig, haha han är rolig han. Det är han som pratar mest av dem i videorna här nedanför, man hörde honom hela tiden! Han slängde även sin bas i golvet när konserten var slut, fråga mig inte varför.
Harry (trummisen) visade magen och ojoj vilket liv det blev! Tycker det är lite synd att han inte får lika mycket uppmärksamhet som de andra, det borde han få. Så fort han sa något så inehöll det ett ''tack'' till någon/några. Hur gullig som helst. Ja vad ska man säga? Ett minne för livet och jag skulle lätt göra om det. Det är bland det bästa jag gjort i mitt liv, jag är riktigt glad att Lina och jag gjorde det här för det är något vi aldrig kommer glömma!

Enjoy säger jag bara!


De öppnade klockrent med låten Party girl


Favoriten - That's the truth


iF U C Kate - skyller på youtube, efter som jag filmade med mobilen upprätt först så blev den helt cp


Transylvania - Samma sak här som videon ovanför..


Falling in love


'' IT LOOKS LIKE CHRITSMAS! '' Haha lite snack där bara


Shine a light som var den sista låten dom sjöng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0